Postanowienia noworoczne – jak wytrwać?

utworzone przez | gru 28, 2022 | Blog

Postanowienia noworoczne – jak wytrwać?

Zbliżający się koniec roku skłania nas do wielu refleksji. Jest to również dla wielu z nas czas kiedy ustalamy nowe postanowienia noworoczne. Niektórzy uważają, że jest to idealny moment na powrót na siłownie. Dla innych – okres oszczędzania na wymarzone wakacje. Każdy z nas posiada różnorodne marzenia, a Nowy Rok wydaje się znakomitym czasem na ich realizację. Jednak jak do tego się zorganizować, oraz jak być konsekwentnym w swoich postanowieniach noworocznych?
Mam na to kilka sprawdzonych sposobów. Zapraszam do lektury!

postanowienia noworoczne

1. Wszystko małymi kroczkami….

Jak to mówi stare przysłowie – ,,nie od razu Rzym zbudowano”.
W rzeczywistości wielu z nas uważa, że aby zrealizować swoje postanowienia noworoczne istotna jest zasada ,,wszystko albo nic”. Niestety to tak nie działa. Aby Ci to zilustrować przedstawię Ci przykład np. Twoim celem noworocznym jest zgubienie 10 kg w miesiąc. Przychodzi 2 styczeń zapisujesz się na siłownię i uważasz, że codziennie będziesz na nią uczęszczał. Dodatkowo przechodzisz na mocno restrykcyjną dietę, aby szybko zgubić zbędne kilogramy i uzyskać wymarzoną sylwetkę. Mijają kolejne dni, ale czujesz się już zmęczony. Nie masz już siły pójść na siłownie, a kolejne dni diety kojarzysz jako udrękę. W konsekwencji poddajesz się. Uważasz, że nie ma to sensu, gdyż nie widzisz rezultatów, a tylko się męczysz. Dlatego kiedy chcesz wytrwać w swoim postanowieniu noworocznym warto wszystko robić małymi kroczkami. Jeśli w rzeczywistości lubisz siłownie to się na nią zapisz, ale chodź wtedy kiedy masz siłę oraz czas. Ponadto zaplanuj realne cele. Mierz wysoko, ale wszystko rób w odpowiednim tempie, pamiętaj ,,mały krok wielka zmiana’’.

postanowienia noworoczne

2. Bądź konsekwentny!

Bycie konsekwentym w obecnych czasach jest dość trudnym wyzwaniem. W końcu jesteśmy narodem, który ma tendecję do szybkiego wypalenia zawodowego. Dlatego, w takim przypadku istotne jest wyrobienie nawyku planowania czasu. W rzeczywistości mamy skłonności do przeceniania swoich mozliwości. Pamiętaj, źe postanowienia noworoczne powinny być wolne od jakiejkolwiek presji. Łatwiej będzie nam się je realizowało, jeśli będziemy czerpać z ich przyjemność. W związku z tym nie zadręczaj się jeśli jeden dzień sobie odpuścisz. Jednocześnie aby dotrwać w realizacji postanowień noworocznych próbuj się motywować. Pamiętaj jednak, aby szło to w parze ze zdrowym rozsądkiem, aby nie doszło do niepowodzeń.

3. Przyznaj sobie małą nagrodę 😉

..przecież każdy z nas lubi miłe niespodzianki. Jest to kolejna metoda, która pomoże Ci w utrzymaniu motywacji. Świętowanie drobnych sukcesów nie tylko sprawia przyjemność, ale jest istotnym elementem pomagającym utrzymać postanowienia noworoczne. Udało Ci się schudnąć kilka kliogramów, doceń siebie i spraw sobie małą przyjemność np. kupno nowego stroju na siłownie.

postanowienia noworoczne

4. Ustal realny cel

Z pewnością wielu z nas skupia się na głównym celu – przykładowo utracie 10 kg w ciągu miesiąca. W rzeczywistości osiągniecie takiego efektu w krótkim czasie jest nierealne. Na początku skup się na krótkoterminowych celach, gdyż są łatwiejsze do zrealizowania. Każdy mały sukces cieszy bardziej i motywuje do dalszego działania. Rozłóż cel na mniejsze i doceniaj postępy. Prawidłowa utrara masy ciała to około od 0,5 – 1 kg w ciągu tygodnia. W takim założeniu jesteśmy wstanie schudnąć 10 kg w ciągu od 2 do 4 miesięcy.  Do określania realnego celu może posłóżyć metoda SMART czyli

S – sprecyzowany

czyli dokładnie sprecyzować CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ. Okej, chcesz schudnąć, ale jest to zbyt ogólne postanowienie. Łatwiej będzie ustalić, że dążysz do redukcji 10 kg.

M – mierzalny

Oznacza to, że musisz określić cel, który wiesz, że jesteś w stanie zrealizować. Daje Ci to możliwość monitorowania swoich postępów. 

A – atrakcyjny

W tym przypadku warto się zastanowić PO CO to robisz? W celu lepszego samopoczucia? Osiągniecia lepszych wyników zdrowotnych czy aby zmieścić sie w ulubioną sukienkę? Owszem cel powinien być atrakcyjny, ale należy nauczyć się, że robimy to dlatego, że to chcemy. 

R – realistyczny

Postanowienie noworoczne powinno być realistyczne do osiągnięcia. Tak jak już wspominałam – zdrowe odchudzanie polega na spadku 0,5-1 kg tygodniowo. Nie jest możliwe schudnięcie 10 kg w tydzień.  Redukcja nadmiernej masy ciała to nie wyścig, ale PROCES. 

T – terminowy

Bez ustalenia ram czasowych bardzo łatwo wpaść w błędne koło.
Kto z nas nie zna popularnego powiedzenia ,,zacznę od poniedziałku?”.  Pamiętaj, że podczas ustalania postanowienia noworocznego określić konkretne daty. W ten oto sposób z całą pewnością dotrwasz w swoich postanowieniach noworocznych

5. Pamiętaj o odpoczynku

Często zapominamy o istotnej rzeczy jakim jest odpoczynek.
Nasz organizm nie jest jednak robotem, który potrafi pracować 24/7 na dobę. Chęc uzyskania w krótkim czasie widocznych efektów  prowadzi do wpadnięcia w błędne koło. Uważamy, że realizcja postanowień noworocznych jest tylko możliwa kiedy damy z siebie  100%.
Niestety takie podejście będzie prowadziło nie tylko do wyczerpania organizmu, ale również do wyczerpania zasobów psychoenergetycznych. Odchudzanie jest jak maraton, musisz rozłożyć swoje siły na cały bieg, nie tylko na moment startu. Bez odpowiedniej regeneracji nie będziesz wstanie osiągnąć swojego celu.. W takim przypadku istotne jest wyrobienie sobie nawyku świadomego odpoczynku.

Jeżeli, chcesz dowiedzieć jak zacząć zdrowiej się odżywiać odsyłam Cię tutaj 

Potrzebujesz pomocy w zbilansowaniu diety? Napisz do mnie

Dodatkowo zapraszam Cię do zapisania się do darmowego newsletteru! tutaj

Power Girl Fit Camp VII w Namaste Jamno

Zobacz relację z siódmej edycji Power Fit Camp, gdzie uczestniczki miały przyjemność wziąć udział w warsztatach dietetycznych czy treningów!

Bowl z łososiem i dipem z awokado dla insulinoopornych

Masz insulinooporność i nie masz pomysłu na posiłki? W takim razie zapraszam Cię do zapoznania się z BEZPŁATNYM JADŁOSPISEM!

3 WYTRAWNE ŚNIADANIA DLA INSULINOOPORNYCH!

Nie masz pomysłu na śniadanie? Masz insulinooporność? Mam dla Ciebie rozwiązanie! Czyli 3 wytrawne śniadania dla insulinoopornych

DARMOWY JADŁOSPIS DLA INSULINOOPORNYCH 1750 KCAL!

Masz insulinooporność i nie masz pomysłu na posiłki? W takim razie zapraszam Cię do zapoznania się z BEZPŁATNYM JADŁOSPISEM!

Kremowe risotto dla insulinoopornych

Czy ktoś ma ochotę na odrobinę Włoch w swojej kuchni? Wiem, że w większości z Was kojarzy ten kraj z pizzą i pastą, ale co powiecie o przepisie na idealnie kremowe risotto?

Czekoladowy pudding chia dla insulinoopornych

Czy wy też uwielbiacie słodkie posiłki? Dla mnie to praktycznie must have każdego poranka! Dlatego zapraszam na przepis na czekoladowy pudding chia!

Omlet szarlotka dla insulinoopornych

Omlet szarlotka dla insulinoopornych to zapach jesiennej pogody za oknem – pełnego cynamonu, jabłek i korzennych przypraw. Zapraszam serdecznie!

Orientalne tofu dla insulinoopornych

Orientalne tofu dla insulinoopornych to wspaniała propozycja dla osób, które są fanami kuchni azjatyckiej. Pełne aromatu i smaku.

Czekoladowe naleśniki dla insulinoopornych

Czekoladowe naleśniki to smak mojego dzieciństwa. Dlatego dzisiaj przygotowałam dla Ciebie ten przepyszny przepis idealnie zbilansowany.

Racuchy z jabłkami dla insulinoopornych

Racuchy z jabłkami dla insulinoopornych to przepyszna propozycja na słodki posiłek, który bez problemu można zabrać do pracy.

Zadbaj o swoje zdrowie!

Jeśli szukasz produktów, które wspomogą Twoją podróż do zdrowszego życia, zapraszam do odwiedzenia mojego sklepu online!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook